-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dropper hybrider
Hyundai selger kun elbiler fra 2023
Den norske Hyundai-organisasjonen har i dag sendt ut en pressemelding der de informerer om at de fra neste år kun skal selge helelektriske biler. Dermed blir det slutt på et par populære modeller.
I løpet av året som nå går mot slutten er det registrert 8223 nye Hyundai personbiler på norske skilter, og av disse utgjør de rene elbilene 93 prosent.
Men det er også solgt drøyt 600 hybridbiler, fordelt på 561 Tucson og 41 Santa Fe. Disse modellene blir ikke lenger tilgjengelige fra årsskiftet.
Allerede i 2020 besluttet Hyundai å kun selge ladbare biler i Norge som et resultat av at nye modeller av Tucson og Santa Fe var på vei som ladbare hybrider. Nå tar de altså nye grep og blir en ren elbilleverandør.
Norge blir det første markedet hvor en så drastisk omstilling foretas.
– Vi har stor tro på den modellporteføljen vi allerede har, og når vi nå har lansert helt nye Ioniq 6 er tiden inne for å kun selge helelektriske biler i det norske markedet. Ioniq 5 og Kona Electric har for lengst tatt posisjoner som noen av de mest populære bilene i markedet, og vi er trygge på at de rene elbilene våre vil gi oss fortsatt suksess inn i fremtiden, sier den norske Hyundai-direktøren, Thomas Rosvold.
– Nylig har vi også fått se de første bildene av neste generasjon Kona Electric, og det er en modell som blir både større, stiligere og mer dynamisk enn tidligere. I tillegg til en rekke andre nyheter som kommer de neste årene er vi med andre ord rigget for en helelektrisk fremtid.